Thursday 26 October 2017

Plot Bevegelig Gjennomsnitt I R


Jeg har et plott av tidsserier i ggplot2-pakken, og jeg har utført Moving gjennomsnittet, og jeg vil gjerne legge til resultatet av å flytte gjennomsnittet til tidsplanen for tidsseriene. Eksempel på datasett (p31): ambtemp dt -1.14 2007-09-29 00:01:57 -1.12 2007-09-29 00:03:57 -1.33 2007-09-29 00:05:57 -1.44 2007 -09-29 00:07:57 -1.54 2007-09-29 00:09:57 -1.29 2007-09-29 00:11:57 Anvendt kode for tidsseriepresentasjon: Eksempel på Moving Average Plot Eksempel på forventede resultater The Utfordring er at tidsseriedataene overholdes fra datasett som inkluderer tidsstempler og temperatur, men Flytte gjennomsnittlige data inkluderer bare gjennomsnittskolonnen og ikke tidsstemplene og montering av disse to kan føre til inkonsekvens. Oppnå gjennomsnitt i R Så langt jeg vet, gjør R har ikke en innebygd funksjon for å beregne bevegelige gjennomsnitt. Ved hjelp av filterfunksjonen kan vi imidlertid skrive en kort funksjon for å flytte gjennomsnitt: Vi kan da bruke funksjonen på data: mav (data) eller mav (data, 11) hvis vi vil spesifisere et annet antall datapunkter enn standard 5-plotting fungerer som forventet: plot (mav (data)). I tillegg til antall datapunkter hvorav gjennomsnittlig, kan vi også endre sidebeskrivelsen av filterfunksjonene: sides2 bruker begge sider, sides1 bruker bare tidligere verdier. Del dette: Postnavigering Kommentarnavigasjon Kommentar navigasjonPlotting flere serier i R - Del 4 i en serie Dette er post 04 i en løpende serie om plotting i R. Ofte vil du samtidig plotte flere serier på samme plot. Letrsquos prøver å plotte daglige observasjoner sammen med et 30-dagers glidende gjennomsnitt. For å begynne har jeg observasjoner for YHOO-aksjen fra 12. april 1996 til 2. juli 2009. Først må dataene rengjøres mdash. Jeg setter kolonneavnene i små bokstaver for enkelhets skyld med tolower-funksjonen og setter tekstdatoen formatert som yyyy-mm - dd inn i datoer i stedet for faktorer via as. Date-konstruktøren for dataklasser: Nå tar letrsquos et første pass ved å plotte: Det er ikke veldig bra, ikke minst av det fordi wersquore viser for mye data for å være nyttig. Letrsquos kutter det ned til bare data fra 1. januar 2008 og på: Itrsquos verdt å påpeke at Rrsquos plotting kode vil forsøke å sette de øvre og nedre grenser til noe rimelig basert på de dataene du presenterer det med. Men noen ganger, spesielt for å få en følelse av skala, vil du virkelig se hele spekteret. Du kan oppnå dette ved å eksplisitt sette y-aksen grenser med ylim. Jeg gjør også dataene mer presentable. Også, jeg ønsker å plotte det bevegelige gjennomsnittet, så jeg lager funksjonen ma30 for å beregne den. Jeg legger også til ma30 som en kolonne, og bruker hele dataområdet slik at glidende gjennomsnitt er riktig i begynnelsen av delmengden: Og til slutt replikerer jeg dataene, legger glidende gjennomsnitt som en andre serie og gjør den litt dristigere (lwd2 ) for å understreke det bevegelige gjennomsnittet over de daglige observasjonene: Siste innlegg

No comments:

Post a Comment